chevron_right
Monitorul oficial local

PASAJUL: INTERESUL PERSONAL NU TREBUIE SĂ PREVALEZE ASUPRA INTERESELOR A ZECI DE MII DE OAMENI

2

Ca răspuns la articolele recente care sintetizează comentariile locuitorilor din vecinătatea pasajului suprateran de cale ferată aflat în renovare, primarul Korodi Attila a organizat o conferință de presă pentru a clarifica unele detalii pe care publicul ar trebui să le cunoască. Lucrările, pe care unii doresc să le oprească, sunt în interesul a zeci de mii de persoane. Primăria este deschisă la sugestii, dar totodată credem că nu instanța este locul unde ar trebui să fie clarificate aceste discuții.

Pasajul peste calea ferată a fost construit în 1974 și a deservit nevoile de transport ale municipiului Miercurea-Ciuc aproape cincizeci de ani. Încă de atunci a prezentat un dezavantaj pentru locuitorii caselor aflate sub această construcție. Unul dintre obiectivele acestei reabilitări este îmbunătățirea condițiilor: podul va fi mai sigur, iar poluarea fonică va fi redusă prin pereți antifonici. După ani de dezbateri publice, la care locuitorii imobilelor aflate în imediata vecinătate a podului nu au participat, acum se opun construcției și vor să o oprească, .

„Am folosit acest pod timp de 50 de ani, iar scopul renovării actuale este de a le oferi cetățenilor noștri încă 50 de ani de pod utilizabil, modern și sigur. Practic 6 orășeni vor să îngreuneze din propriul interes viața pentru zeci de mii de oameni. Ei nu au participat până acum la dezbaterea publică privind renovarea podului, deși imobilii lor s-au aflat în vecinătatea podului periculos. Opinia mea fermă este că această chestiune nu ar trebui să fie decisă de un judecător, ci ar trebui rezolvat de către experți. Vă rog încă o dată să veniți cu o listă concretă a problemelor, să vedem ce se poate putem corecta. Sunt unele sesizări care au fost deja rezolvate. De exemplu, pentru că era prea aproape de acoperișul uneia dintre locuințe, lățimea podului a fost micșorată de la 14,80m la 14,20m.  Asta e procedura idealăs și corectă, nu judecata prin instanțe” - a declarat primarul Korodi Attila.

El a precizat că autoritatea de construcție a indicat încă din 2016 că podul este periculos și că a cerut o limitare a greutății, o limitare a vitezei și reabilitarea cât mai urgentă a acestuia. De-a lungul anilor, primăria a încercat să se conformeze acestei solicitări, iar acum încearcă să ofere o soluție, cu un antreprenor de încredere, care să dureze zeci de ani. Intervenția nu implică o clădire nouă, ci renovarea uneia deja existente și, prin urmare, nu a fost nevoie de o autorizație de demolare specifică și nici de un studiu de însorire. Toate acestea au fost clarificate în cadrul mai multor dezbateri publice, dar actualii solicitanți nu au apărut la aceste audieri.

Primăria rămâne deschisă la observații, dar subliniază că acestea ar fi trebuit să fie făcute cu ani în urmă, nu când cea mai scumpă investiție a orașului este deja în curs de desfășurare.

Korodi Attila a mai subliniat că poliția rutieră s-a opus cu vehemență instalării unei treceri de pietoni pe drumul de sub pod din motive de siguranță și că nu există altă soluție decât devierea traficului pietonal și ciclist pe timpul lucrărilor.

2